Finalitza la remodelació de l’antic escorxador de Manresa convertit en aules de fisioteràpia per a la Fundació Universitària del Bages

JSS Efficient Engineering ha participat en l’enginyeria d’instal·lacions, el disseny i la direcció tècnica de les obres de reconversió de l’antic escorxador de Manresa en equipaments i aules de fisioteràpia per a la Fundació Universitària del Bages (FUB). Aquesta institució, que forma actualment a 1.600 persones, està en constant creixement i necessita de nous espais per acollir els alumnes.

Amb aquest objectiu s’ha adaptat la nau de l’antic escorxador de Manresa, un edifici amb valor històric, en la línia d’afrontar el repte de la rehabilitació com un repte constant per a les ciutats.

Amb aquesta rehabilitació, la Fundació Universitària del Bages guanya un nou edifici de tres plantes acompanyat de dues edificacions de nova planta adjacents on la FUB guanyarà uns 1.800 m² amb nous equipaments sanitaris d’última generació, incloent-hi noves aules de simulació. Les solucions adoptades en aquesta obra s’han vist condicionades per la conservació de les parets de càrrega i les voltes, així com per diferents elements de l’edifici principal.

El projecte ha estat dissenyat per Manciñeiras/Parés Arquitectes Associats amb JSS com a responsables de l’enginyeria d’instal·lacions, Masala com a consultor d’estructures i  Constructora d’Aro com a  constructora.