El projecte de 47 habitatges socials i 20 allotjaments temporals del carrer Tànger, amb participació de JSS, guanya el Premi AVS 2018

L’edificació del carrer Tànger, núm. 40-42 i Àlaba, núm. 132-138 ha estat reconeguda amb el premi AVS 2018 com a millor edificació d’obra nova. Aquest edifici compta amb 47 habitatges socials, 20 allotjaments temporals i aparcament. JSS ha participat en el desenvolupament de projectes d’instal·lacions, amb els arquitectes Coll Leclerc.

Aquesta edificació ha estat dissenyada per generar espai públic, equipant la planta baixa amb serveis col·lectius i un carrer interior que separa i a la vegada relaciona els elements del conjunt. Pel que fa a les instal·lacions, el criteri predominant ha estat el de la sostenibilitat, reduint la demanda energètica, buscant una bona ventilació i una bona captació solar, per estalviar energia.

El jurat dels premis destaca que el projecte és un clar exemple de com apostar per la innovació social, els valors ambientals i l’obligació de crear una ciutat amb una bona arquitectura. De la mateixa manera, ha valorat molt positivament el fet de combinar en un mateix edifici habitatges socials amb allotjaments temporals.

Els Premis AVS 2018, organitzats per l’Associació Espanyola de Gestors Públics d’Habitatges i Sòl,  tenen la finalitat de donar a conèixer, valorar i difondre els habitatges socials, la sostenibilitat, la rehabilitació, la regeneració urbana i la gestió de serveis públics.